truqui’ns directament: 93 799 78 58

Carrer del Pintor Marià Andreu, 1, Mataró veure planell

GIMNÀSTICA ABDOMINAL HIPOPRESSIVA

Que són els abdominals hipopressius?

Es tracta d’una tècnica creada per el Dr. Marcel Caufriez, protagonista de la Neuromiostática Visceral. El Dr. Caufriez és un dels pares fundadors de la Reeducació Uroginecològica, creador del concepte “hipopressius”, del tonímetre perineal, de la Fisiosexologia i de nombroses tècniques i múltiples equips en el Camp de les Ciències de la Motricitat i la Rehabilitació.

Consta d’una sèrie d’exercicis posturals combinats amb respiracions diafragmàtiques, on busquem la contracció involuntària del sol pelvià i la faixa abdominal a través de la disminució de la pressió de les cavitats toràcica, abdominal i pèlvica.

La musculatura de la faixa abdominal i el sòl pelvià estan dissenyats per sostenir els òrgans interns tant en repòs com quan hi ha un augment de pressió durant un esforç; però amb els anys, l’exercici, els embarassos (en la dona)... es perd aquesta funció desprogramant-se la musculatura i donant pas a disfuncions pèlviques i abdominals, entre d’altres.

Podem comprovar aquesta desprogramació nosaltres mateixos, només ens hem d’estirar a terra amb les cames flexionades i les mans l’abdomen, ens provoquem una tos. Si aquesta faixa abdominal es distén, si les mans pugen, vol dir que no es comporta com hauria de fer-ho, no suporta els augments de pressió i en la majoria de casos segurament presentarà un baix to de base en el seu sol pelvià. Davant dels esforços aquest abdomen hauria de respondre realitzant una contracció i enfonsant-se.

Amb els abdominals hipopressius tornem a reprogramar la resposta muscular davant aquestes circumstancies, tonificant correctament la faixa abdominal i el sol pelvià.

Quins beneficis obtindrem amb els abdominals hipopressius?

Els abdominals hipopressius bàsicament foren dissenyats per la recuperació postpart però presenten moltes altres indicacions (tant en homes com en dones) com ho són:

  • Normalitzen les tensions posturals de la musculatura anteroposterior ja que disminueix el to postural d’aquells músculs antigravitatoris hipertònics.
  • Milloren de les funcions sexuals tant en la dona com en l’home ja que augmenten la vascularització del sòl pelvià
  • Milloren la vascularització de les extremitats inferiors i la pelvis menor
  • Augmenten el to postural del sòl pelvià i la faixa abdominal
  • Augmenten el rendiment esportiu,
  • Milloren l’estrenyiment ja que augmenten la motilitat intestinal
  • Tracten i preveuen la incontinència urinària
  • Eviten els prolapses
  • Ajuden a gestionar correctament les pressions abdominals sobretot durant un esforç
  • Redueixen el perímetre de cintura (en 6 mesos redueix fins el 8%)

Podem considerar aquests exercicis un treball complet ja que obtenim beneficis generals, com serien una educació postural i una reducció de les tensions musculars, i beneficis específics, com una tonificació de la musculatura del sol pelvià i faixa abdominal protegint i recol·locant els òrgans pelvians.

10 raons per realitzar el mètode hipopressiu de Marcel Caufriez

Els grups d’Hipopressius a Fisiosalut:

Abans de la incorporació al grup de gimnàstica hipopressiva, és imprescindible realitzar una o diverses sessions individuals per realitzar la historia clínica del pacient, una valoració i un aprenentatge de la tècnica.

Les classes en grup seran d’una durada de 45 minuts. Es tarà una sessió setmanal, els DIVENDRES DE 12:15 A 13:00 hores.

El temps necessari per integrar la tècnica varia entre 2 i 6 mesos, tot i que moltes vegades els efectes són immediats. Cal una dedicació constant fins que la reprogramació acaba i un cop finalitzat es farà un manteniment.

Possibilitat de realitzar sessions individuals els dimecres a la tarda i els dijous al matí.

vegeu tots els serveis